سلطان تنهایی کیست > امیر تهرانی > هنرمند موسیقی پاپ
5 (1)

سلطان تنهایی امیر تهرانی

سلطان تنهایی کیست ؟ > امیر تهرانی > هنرمند موسیقی پاپ

سلطان تنهایی (به انگلیسی : The King Of Lonely) لقبی است که به امیر تهرانی نسبت داده شده است.

امیر تهرانی یک آهنگساز خواننده نوازنده و ترانه سرا می باشد که فعالیت خود را به طور جدی از سال ۱۳۹۸ در زمینه هنر آغاز نمود. جهت آشنایی بیشتر لطفاً وارد پروفایل امیر تهرانی شوید.

سلطان تنهایی

وی فعالیت‌های هنری خود را به سه مرحله مجزا تقسیم میکند.

“اگر بخواهم فعالیت هنری خود در زمینه موسیقی را در یک دسته بندی مشخص کنم می توان آنها را به این ترتیب بیان کنم:
1) مرحله استفاده از تجربیات و آموخته ها
2) مرحله پیدا کردن جایگاه و سبک مناسب خود در موسیقی (ساخت و تنظیم آهنگهای مختلف در سبک های متفاوت) +تشکیل بند و گروه و استفاده از ساز واقعی و زنده در آهنگسازی
3) مرحله تبلور در سبک و تم امیر تهرانی.

اکنون که در میانه سال 1401 هستیم، در مرحله دوم از مراحل مذکور قرار دارم. یک سری کارها را نوشته و اجرا کردم و اثر خوشبختی آخرین اثرم است که در تیرماه همین سال منتشر می‌شود.

البته چند کار دیگر را نیز از قبل آماده نموده ام که انشالله تا آخر همین امسال آنها را نیز منتشر می نمایم.

اما در مورد اینکه چرا لقب “سلطان تنهایی” را به بنده نسبت داده اند می توانم بگویم موضوع به سبک جدید کارهایم (مرحله سوم) بعلاوه خصوصیات و ویژگی‌های روحی و لایف استایلم مربوط می شود.

البته پیش از این با صفاتی مثل سلطان سکه، سلطان مرغ، سلطان گوشت، سلطان خودرو، از این قبیل در جامعه آشنا شدیم ولی این موضوع یعنی نسبت سلطان تنهایی نسبتی متفاوت تر از آنها به زعم من به شمار می رود. مثلاً سلطان سکه کسی بود که سالها پیش به جرم و به دلیل اینکه مقدار زیادی سکه طلا را در جهت منافع شخصی خود خریداری و انبار کرده بود تا منافع اقتصادی خود را تامین و در مسائل اقتصادی مردم و کشور اختلال ایجاد کند و حقوق مردم را نادیده بگیرد و پایمال کند. ولی این بار سلطان تنهایی کسی نیست که جرمی را مرتکب شده باشد و یا حقی از حقوق مردم را نادیده گرفته و پایمال نماید.

سلطان تنهایی کسی است که بیشترین شرایط و ویژگی های وضعیت یک آدم تنها در جامعه را داشته و تجربه کرده و به دوش کشیده و دارد.

لزوما این تنهایی برای من امیر تهرانی چیز جدید و بدی نیست. هر انسانی در درون و محیط زنگی شخصی خود تنهایی را به همراه دارد که در تمام طول عمر آنرا به خوبی درک کرده و با آن همراه است. بسته به شرایط زندگی و روحی هر فرد این میزان از همراهی و توجه به موضوع تنهایی خود می تواند متفاوت و کم یا زیاد باشد. اما من معتقدم زندگی و شرایط روحی و زندگی را که من تجربه کرده ام آنقدر مرا به سوی این تنهایی سوق داده و همراه ساخته که لقب “سلطان تنهایی” نمی تواند چیز زیاد زشتی برداشت شود.

خاطرم هست جایی در کتابی از راجنیش اوشو می خواندم که تنهایی جهانی پرمعنا و بسیار زیبا و متعالی است و مجزای از موضوع بی کسی است. شما در تنهایی می توانید به رشد و شکوفایی برسید ولی در بی کسی ضعیف و ناتوان انگاشته می شوید.

همچنين خاطرم هست سالها پیش از این زمانیکه با این موضوعات معنوی و روحی به خاطر شرایط زندگی و سنی بیشتر درگیر بودم، زمانیکه از موضوع تنهایی آدم و بشریت در زندگی امروز صحبت به میان می آوردم، مثلا به یک فرد مسن می گفتم که درد امروز ما درد تنهایی است آنقدر کلامم نافذ و موثر واقع می شد که آن پیرمرد را واقعا به گریه می انداخت.
بله من تنهایی را با همه زشتی ها و زیبایی هایش در طول زندگی خود تجربه لمس و درک نموده ام. از این رو به لحاظ روحی و شخصیتی امروز خود را یک آدم تنها (نه محجور) و مستقل می دانم که در تنهایی زندگی می کنم. کار و فعالیت می پردازم، برنامه ریزی زندگی دارم و در تنهایی بی دیگران و یا با دیگران و در کنار همه دوستان و اقوام و افراد جامعه رشد می کنم.”

امیر تهرانی میگوید: تنهایی خوب و آرام و ارزشمندی دارم که نمی توانم از آن خارج شوم و در طی این سالهای عمرم فقط توانسته ام آن را بهتر درک کنم و کیفیت و ارزش آنرا اغنا ببخشم.

امیر تهرانی میگوید: تنهایی خوب و آرام و ارزشمندی دارم که نمی توانم از آن خارج شوم و در طی این سالهای عمرم فقط توانسته ام آن را بهتر درک کنم و کیفیت و ارزش آنرا اغنا ببخشم.

اما تا اینجا موضوع تنهایی فقط مربوط به روحیات و زندگی امیر تهرانی مربوط می‌شده است خدمتتون عرض کردم.

در رابطه با موسیقی و فعالیت اینجانب در این عرصه هنری و ارتباطی که با موضوع تنهایی می یابد نیز باید بگویم :

“خب من سالهای زیادی از عمرم را با موزیک و هنر موسیقی در ارتباط بوده و یا به فعالیت پرداخته ام. موسیقی ها و سبک های زیادی را شنیده و تجربه کرده ام. آثار زیادی را در زمینه موزیک پاپ ایرانی با خواننده های پیش از انقلاب (بزرگانی همچون ابی و داریوش اقبالی و خانم گوگوش) و یا در موسیقی سنتی بزرگی مثل زنده یاد استاد محمدرضا شجریان را بسیار شنیده و دوست داشته ام.

اکنون که به موسیقی پاپ ایرانی بعنوان یک آهنگساز و خواننده و نوازنده و تنظیم کننده می پردازم، باید اعتراف کنم آثار هیچ خواننده ای را به اندازه آثار داریوش اقبالی، اردلان سرافراز، و زنده یاد واروژان دوست نداشته ام. من شیفته و دلباخته آثار این بزرگان هستم. چه به لحاظ هنری و زیبایی آثارشان و چه به لحاظ ارتباط روحی که با من و تنهایی من در طی این سالها برقرار ساخته اند.

فرض بفرمایید تاثیر آثار داريوش بر زندگی هنری من به گونه ایست که اولا بسیار دوست دارم آثار پرمعنا و احساسی داریوش را بخوانم و در ثانی بهتر از هر اثر دیگری می توانم خود آکثر آنها را اجرا کنم. اما از طرفی جای خوشبختی دارد که امروزه آهنگسازان و خواننده های داخلی بسیار خوبی در ایران داریم که کارشان انصافا خوب و از نظرم در بسیاری موارد جای تامل دارد. تعداد این عزیزان که امروز در داخل کشور عزیزمان هستند و مشغول فعالیت بسیار زیاد هستند که اگر بخواهم تک به تک نام ببرم که کدام اثر و کدام خواننده را بعضا کارشان را شنیده و دوست داشته باشم در یک فهرست کامل در اینجا نمی گنجد. لذا می توانم بگويم ما امروز هنرمندان خوبی در کشور داریم که به روش‌ها و سبک های خاص خودشان مشغول فعالیت هستند و هر یک در سبک خودشان بسیار خوب و حرفه‌ای جا افتاده‌اند.

سلطان تنهایی امیر رضایی

اما در این میان من نیز به عنوان یک هنرمند و چنانچه بخواهیم به عرصه حرف های موسیقی امروزی ایران فعالیت نمایم باید به طور مشخص و دقیق بهترین و مناسب ترین مسیری که می توانم (با توجه به ویژگی ها و سطح امکاناتی که دارم) فعالیت نمایم را مشخص کرده و برای بهتر به نتیجه رسیدن برایش برنامه ریزی کرده و تلاش نمایم. باید مشخص نمایم بعنوان این مسیر و کسیکه واقعا هستم کدام دسته افراد جامعه می توانند بعنوان مخاطبم قرار بگیرند و برای آنها آهنگ بسازم و بخوانم و تلاش کنم.

در آخر ماحصل تمام آنچه را من باب موضوع “سلطان تنهایی امیر تهرانی” خلاصه نمایم می توانم اینچنین جمعبندی نمایم که :

امیر تهرانی می تواند بعنوان یک هنرمند قلمداد شود که تنهاست و تنهایی را خوب درک کرده و تنهایی خوبی دارد. تنهایی را بسیار دوست دارد و عاشق انسانهای تنهاست. موضوع و سبک و هدف و مخاطب آهنگ های خود (مرحله سوم هنری) را موضوع تنهایی و غم و احساس مشترک با مخاطبانی قرار می دهد که درونه شخصیتی و روحی تنهایی دارند و تا جاییکه می توانم برای عزیزانم و همه مخاطبانم آهنگ می سازم و می خوانم و امیدوارم روزی در تاریخ فرهنگ و هنر مملکتم و در دل مردم عزیزم جایگاه خوب خود را بیابم.

# سلطان تنهایی لقب امیر تهرانی

# آهنگ سلطان تنهایی

# کلیپ سلطان تنهایی

# عکس سلطان تنهایی

مهم! برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید
[کل: 1 میانگین: 5]