هزینه قیمت صدابرداری استودیو در شرق و شمال تهران
3 (2)

هزینه قیمت صدابرداری استودیو در شرق و شمال تهران

برای این‌که دقیقاً مشخص بود هزینه و قیمت صدابرداری استودیو در سایر استودیوهای شهر تهران چقدر است شاید نتوان پاسخ دقیق و مشخصی ارائه نمود.

شاید دلیل این‌موضوع این باشد که امروز علاوه‌بر سایر استودیوهایی که به‌صورت مجاز و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران فعالیت می‌کنند استودیوهای دیگری هستند که یا به‌صورت غیرمجاز و زیرزمینی و یا به‌صورت استودیوهای خانگی شخصی به فعالیت و ارائه خدمات صدابرداری استودیو می‌پردازند.

از جمله این دسته دوم یعنی استودیوهای خانگی و شخصی استودیوی شخصی امیر تهرانی است که هرچند به‌صورت شخصی و یا هوم استودیو می‌باشد ولی در کنار فعالیت‌های حرفه‌ای وی ارائه خدمات استودیو و صدابرداری و ضبط صدا را ارائه می‌نماید.

اینجانب امیر تهرانی فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه موسیقی را در ایران و در شهر تهران در زمینه‌های صدابرداری و ضبط صدا و همچنین آهنگ‌سازی و تنظیم موسیقی به همراهه میکس و مستر و تدوین آثار صوتی ادامه می‌دهم.

ازاین‌رو به‌منظور فعالیت بهتر و حرفه‌ای‌تر خود در این زمینه‌ها اقدام به تهیه مکانی به‌عنوان استودیوی شخصی خود (هوم استودیو) نموده و در آن‌جا با امکانات بسیار مناسب فعالیت خود را ادامه می‌دهم.

هزینه قیمت اجاره آفیش رزرو استودیو ضبط صدا چقدر می شود؟

میانگین و حدود هزینه و مبلغ صدابرداری استودیو و اجاره ساعتی استودیوهای سطح شهر تهران چقدر است؟

با توجه به تجربه‌ای که اینجانب پیش‌از ایجاد استودیوی شخصی خود در همکاری با سایر بعضی از استودیوهای تهران داشته‌ام امروز یعنی در سال 1402 با توجه به قیمت‌های موجود، شاید میانگینی بین 250 هزار تومان تا 350 الی 400 هزار تومان بتوان به‌عنوان مبلغ و هزینه و قیمت اجاره استودیو در استودیوهای مختلف تهران را اشاره نمود.

اما این مبلغ از آن سو بسیار متفاوت و مختلف و متغیر بوده‌است که کیفیت و توانایی کارشناسان و مهندسین صدا و تجربه آن‌ها به‌همراه دانش سطح دانش آن‌هامتفاوت و گوناگون بوده اند.

 

استودیو موسیقی تهران

 

مثلا در یک استودیو صدابرداری معمولی در منطقه نارمک تهران با یک فضای کوچک و اطاقک ضبط (دد روم) و امکانات معمولی شما در همین سال با حدود مبلغ 250 هزار تومان استتودیو را به صورت ساعتی رزرو و اجاره می نمایید. حال آنکه برای اینکه بتوانید یک استودیو بزرگ مجاز با تکنسین و کارشناسان خبره و مهندسین صدابرداری مجرب و باتجربه را به کار بگیرید شاید در همین سال مبلغی حدود 500هزار تومان نیاز به پرداخت داشته باشید.

بنابر این بنا به مواردی از قبیل : بزرگی و کوچکی فضای ضبط و رکورد صدا و یا امکانات فنی مثل آکوستیک و کیفیت میکروفن ها و سایر تجهیزات موجود در استودیو و یا تجربه و دانش مهندس صدا ، مبملغ و هزینه قیمت صدابرداری استودیو می تواند متفاوت باشد.

استودیو ضبط امیر تهرانی

هزینه و مبلغ صدابرداری استودیو شخصی امیر تهرانی چقدر است؟

با توجه به موارد فوق الذکر جهت پاسخ به این سوال بهتر است به سراغ کیفیت تجهیزات و امکانات صدابرداری استودیو شخصی امیر تهرانی رفته و دانش و تجربه شخصی وی در صدابرداری را بسنجیم و اشاره نماییم.

تجهیزات صدابرداری این استودیو عبارتند از:

  • میکروفن های Rode M5 Matched Pair

  • میکروفن Rode Nt1-A

  • میکروفون داینامیک سنهایزر

  • پری امپ میکسر 402vlz4 mackei

  • کمپرسور وارم آدیو WA76

  • کارت صدا ssl2+

  • هدفون سمی کلوز پریسینوس

  • هدفون کلوز AKG K52

  • ميکروفن داینامیک Sure Sm58 beta
  • بلندگو اسپیکر یاماها HS50

هر چند اینها مهمترین و اصلی ترین تجهیزات ضبط صدا در هر استودیو قلمداد می شوند اما بنا بر تجربه شخصی و احساس نساز در برخی موارد گزینه های دیگری را برای برای بهبود کیفیت صدابرداری آثار موسیقی خود و یا سایر دوستانی که به این استودیو مراجعه می نمایند در نظر گرفته و گنجانده ام.

اولا اینکه فضای آکوستیک ما تقزیبا 15متر است که در کنار بخشهای استودیو قرار گرفته است. بنابراین این استودیو بیشتر شامل لایو روم است تا ددروم.

ثانیا امکان استراحت و صرف نوشیدنی در ضبط های طولانی مدت به همراه اطاق انتظار همراهان مراجعین در نظر گرفته شده است.

همچنین این امکان برای خوانندگان و گویندگان متقاضی در نظر گرفته شده است تا بتوانند از طریق دوربین گوشی های همراه خود با توجه به طراحی نسبتا زیبای داخل استودیو ضبط، بخشی از زمان اجرای خود را در هنگام ضبط ، تصویربرداری و بعنوان یادگاری و ثبت فعالیت هنری ذخیر و یا تدوین نمایند.

در ضمن در مورد تجربه و دانش و آگاهی شخصی امیر تهرانی در صدابرداری نیز باید این مورد را افزود که علاوه بر تجربیات گذشته، ایشان دوره های مربوطه صدابرداری را در یکی از بهترین آموزشگاههای تخصصی (و زیر نظر سازمان فنی حرفه ای ایران) گذرانده است.

در آخر شما می توانید لیست قیمت مبلغ و هزینه قیمت صدابرداری استودیو را در اینجا مشاهده نمایید:

قیمت و نرخ رزرو بر اساس هر ساعت در سال 1402

*نریشن و کتاب صوتی و گویندگی دیالوگ و ضبط پادکست: 300 هزار تومان.

*ضبط وکال خواننده: 300 هزار تومان.

*رکورد ساز نوازنده یا صداگذاری روی فیلم(دوبله) : 350هزار تومان.

*رکورد ترکیبی (دوصدایی): رکورد همزمان (ساز و آواز وکال یا دو گوینده پادکست و دیالوگ و نریشن) 350هزار تومان.

توجه: قیمت هزینه استودیو برای کمتر از یک ساعت

حداقل زمان آفیش استودیو 1 ساعت می باشد. یعنی مثلا نیم ساعت هم یک ساعت در نظر گرفته خواهد شد.

توجه: قیمت هزینه استودیو برای بیش از یک ساعت

چنانچه زمان ضبط و رکورد در استودیو بیش از یک ساعت باشد بازای هر 15 دقیقه یا کمتر از آن 75تومان به هزینه استودیو افزوده خواهد شد. مثلا اگر زمان رکورد وکال 1ساعت و 10 دقیقه به طول بی انجامد هزینه می شود= 300+75=375 هزارتومان. این در حالی است که بطور عرف و عادی معمولا استودیوهای ضبط زمان ضبط بیشتر از یک ساعت را دو ساعت کامل در نظر می گیرند. ولی ما برای اینکه بهتر رعایت عدالت و انصاف را رعایت کرده باشیم 1 ساعت دوم را به 4 ربع ساعت تقسیم نموده ایم تا عدالت بسته میزان استفاده مراجعین بیشتر و بهتر رعایت شود.

توجه: قیمت هزینه استودیو برای دو ساعت متوالی

چنانچه زمان ضبط و رکورد در استودیو 2 ساعت بطول بی انجامد شرایط ذیل جاری می باشند:

*ضبط وکال و نریشن و کتاب صوتی و گویندگی دیالوگ و پادکست: 500 هزار تومان.

*رکورد ساز نوازنده: 550هزار تومان.

*رکورد ترکیبی (دوصدایی) یا صداگذاری روی فیلم(دوبله) : رکورد همزمان (ساز و آواز وکال یا دو گوینده پادکست و دیالوگ و نریشن) 550هزار تومان.

توجه: قیمت هزینه استودیو برای بیش از دو ساعت

چنانچه زمان ضبط و رکورد در استودیو بیش از دو ساعت باشد (همانند شرایط یک ساعت ضبط)، بازای هر 15 دقیقه یا کمتر از آن 75تومان به هزینه استودیو افزوده خواهد شد. مثلا اگر زمان رکورد وکال 2ساعت و 10 دقیقه به طول بی انجامد هزینه می شود= 500+75=575 هزارتومان.

توجه: حداکثر زمان آفیش و استفاده از استودیو ضبط 2 ساعت می باشد!

استفاده از استودیو بیش از 2 ساعت موجب خستگی شده و کیفیت کار را پایین می آورد و هرگز توصیه نمی شود!

 

مهم! برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید
[کل: 2 میانگین: 3]