قیمت آهنگسازی و تنظیم 1402 1403
5 (1)

قیمت آهنگسازی و تنظیم در سال 1401

قیمت آهنگسازی و تنظیم 1402

قیمت آهنگسازی و تنظیم 1402 موثر از عوامل متعددی است

و ما در اینجا همراه با قیمت گذاری بر اساس نرخ و تعرفه بازار آهنگسازان ایران به آنها بطور دقیق اشاره می نماییم.

قیمت آهنگسازی و تنظیم چند است

 

قیمت آهنگسازی و تنظیم در ایران چند است

شما که اکنون این مقاله را مطالعه می فرمایید احتمالا یا به دنبال یک تنظیم کننده و آهنگساز می گردید تا اثر جدید و یا آثار جدیدی در قالب یک آلبوم موسیقی تهیه کنید

و یا اینکه یک همکار و خود تنظیم کننده موسیقی هستید و می خواهید با موضوع قیمت گذاری و نحوه راهنمایی و مشاوره و قیمت گذاری آثار خود برای مشتریانتان آشنا شوید.

در هر صورت هر نیازی که به آهنگسازی و تنظیم آهنگ جدید و یا کاور آهنگ های پیش تر ساخته شده داشته باشید این مقاله می تواند نیازها و آگاهی شما را در این زمینه افزایش دهد پس با ما تا انتها همراه باشید.

 

 

آهنگسازی و تنظیم موسیقی تهران

عوامل موثر بر قیمت آهنگسازی و تنظیم

خوب است بدانید عوامل متعددی بر روی نرخ و تعرفه آهنگسازی یک اثر موسیقیایی تاثیرگذار هستند و اصولا به همین دلیل است که شما هیچگاه نمی توانید نرخ مشخصی را برای تولید یک آهنگ جدید مشخص و اعلام نمایید ولی چنانکه به این عوامل متعدد و تاثرگذار توجه نمایید بهتر می توانید هم سفارش آهنگ جدید دهید و هم یک براورد و شمای کلی از آهنگی که می خواهید تولید کنید با توجه به بودجه خود در نظر بگیرید.

 

 

1) ژانر آهنگ و اثر موسیقی

شما بعنوان یک موزیسین باید سبک مشخصی داشته باشید. معمولا در ایران پاپ، سنتی، رپ و هیپ هاپ، راک و یا جز و بلوز و موسیقی الکترونیک. آهنگسازان نیز بعنوان یک موزیسین معمولا در شاخه هایی از موسیقی تمرکز و توانایی بیشتر و بهتری دارند و در آنها به فعالیت می پردازند.

در ایران هر یک از شاخه ها و سبک های آهنگسازی با ابزار و روش های خود به تولید آهنگ می پردازند. بسته به متغیرهای متفاوت در ایران سبک های مختلف و نرخ و تعرفه های متغیری نیز دارند.

مثلا در کشور ما عموما ساخت آهنگهایی در سبک رپ و هیپ هاپ ارزانترین نرخ را دارد و بسیار از آماتورهای این سبک با بیت های آماده و پیش ساخته کارشان را با کمترین هزینه راه می اندازند.

شاید بتوان گفت با توجه به استقبال مردم کشورمان از سبک های پاپ، چنانکه یک اثر ماندگار و عاشقانه و گوش نواز در سطح یک مارکت تولید شود حتما بالاترین نرخ را برای تولید به خود اختصاص خواهد داد.

 

 

2) آهنگ مارکتی و غیرمارکتی

هنوز تعریف و طبقه بندی مشخصی از موسیقی مارکتی در ایران ارائه نشده است. گاهی آثاری با اشعار و ترانه های بسیار سطحی و بیشترین میزان استفاده از سازهای الکترونیک و وی اس تی های اینسترومنتال به سطح یک مارکت موسیقی ایران راه پیدا می کنند (ساسی مانکن) و گاهی نیز آثار بسیار ارزشمند موسیقیایی تولید می شوند که هرگز مارکتی نمی شوند و البته در کشورمان خوانندگان و آهنگسازانی مانند سیروان خسروی داریم که از لحاظ ارزش موسقی و کیفیت آن در بالاترین سطح کارهای امروز تولید و عرضه می شوند.

ما در اینجا به این بسنده می کنیم که اگر یک آهنگ بتواند به بیشترین حد استقبال مردم برسد و بتواند در میان کارها و آثار رقبا زمینه ای را برای خواننده و تولیدکننده و تهیه کنندگان آن به منظور کسب درآمد ایجاد نماید به آن اثر مارکتی گفته می شود و حتما قیمت و هزینه تولید چنین اثری امروز خیلی بیشتر از اثری است که تنها برای دل و نیازهای شخصی یک تهیه کننده و خواننده تولید می شود.

 

3) نوع آهنگی که سفارش می دهید (آهنگ جدید یا کاور آهنگ قدیمیتر)

در بسیاری از موارد ممکن است افرادی مواجه شویم که یا تازه می خواهند وارد زمینه خوانندگی حرفه ای شوند و یا اینکه چند کار قبلا اجرا شده ای را که احتمالا خوب می توانند آنها را بخوانند برای خود در آثار شخصی خود اجرا و ضبط و آرشیو نمایند و به این منظور فقط ترک و یا اجرای ملودی آهنگ قبلی کفایت می کند.

این موضوع روش خوبی برای محک زدن توانایی خوانندگی و اجرا در افراد است. ولی خب امکان ندارد شما بتوانید با آهنگ قبلا اجرا شده با جای خاصی جز برای رفع نیازهای شخصی خود برسید.

در طرف مقابل و آنچه که ما در اینجا بیشتر به آن توجه داریم موضوع قیمت آهنگسازی و تنظیم آهنگ جدید به خصوص در سبک پاپ است که بیشترین هزینه را نسبت به کاور کردن آهنگ قدیمی می طلبد.

*از این نکته در اینجا نگذریم که اگر شما بعنوان یک آماتور قصد کاور کردن یک آهنگ قدیمی را دارید به راحتی و با کمترین هزینه می توانید به لطف پیشرفت تکنولوژی نرم افزارهای کرائوکی موسیقی صدای خواننده اصلی را از روی هر ترکی که مدنظر دارید حذف نموده و با یک ساعت اجاره استودیو صدابرداری و یک میکس و مسترینگ مختصر به هدف خود دست یابید.

4) شرایط اجتماعی سیاسی اقتصادی فرهنگی

این موضوعات بطور کلی بر نرخ و تعرفه آهنگسازی و تنظیم موثر هستند. بطور مثال از مهرماه سال 1402 که ایران دچار اعتراضات گسترده شد، استقبال و توانایی اقتصادی مردم در پی بروز بحران اقتصادی سیاسی –اجتماعی بسیار کم شد. مسلما وقتی مردم کمتر انگیزه و پول کافی داشته باشند، یا کمترین میزان توسعه و بی ثباتی اقتصادی را داشته باشیم، کمتر به سراغ سوژه های فرهنگی و سرگرمی و هنری می روند و این موضوع بر کلیت و قیمت آهنگسازی و تنظیم نیز موثر خواهد بود.

5) کیفیت کار و تجربه آهنگساز و تنظیم کننده

از مهمترین عوامل قیمت تنظیم و آهنگسازی این است که اصلا چه کسی با چه تبحری این کار را برای شما انجام دهد. اینکه امروز از بالاترین سطوح آهنگسازی پاپ افرادی مثل حامد برادران یا مسعود جهانی و سایر عزیزان درجه یک کشورمان اثری بیرون آید متفاوت از اثری است که آهنگسازی مثل شخص خود من تولید نماید که تا کنون فقط برای خود کار تولید کرده ام. مشاهده آثار امیر تهرانی.

6) کیفیت آهنگ و ساز زنده

این موضوع نیز از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تولید موسیقی است.

هر چند امروزه می توان با یک کامپیوتر شخصی و استفاده از پلاگین های مختلف اینسترومنتی اغلب صداهای سازهای موسیقی را اجرا نمود و در داخل کامپیوتر خود همه سازها را در اختیار داشته باشیم ولی استفاده از ساز طبیعی و زنده می تواند غنا و کیفیت و احساس عمیق تری را در دل اثر بنشاند.

زمانیکه شما همی توانید هزینه بیشتری برای سفارش آهنگسازی تامین و به تنظیم کننده پرداخت کنید وی نیز می تواند توانایی های نوازندگان و سازهایشان را بطور طبیعی در اثر شما بگنجاند که طبعا هزینه بیشتری را مطالبه می نماید.

7) عامل جغرافیایی

شما ممکن است در تهران باشید و درخواست ثبت سفارش آهنگسازی نمایید و یا در یک شهر دورتر و یا حتی در خارج از ایران.

هزینه تولید اثر موسیقی امروز در مرکز و پایتخت (تهران) بیشتر از سایر نقاط ایران است.

حتی به لطف رشد و افزایش توانایی های تنظیم کننده های داخل ایران، بسیاری از خوانندگان خارج کشور نیز سفارشاتشان را به آهنگسازان داخل ایران ارائه می دهند و در چنین شرایطی احتمال زیاد هم آهنگساز منفعت دلاری بیشتری دریافت می کند (قیمت بر اساس دلار اعلام می شود) هم خواننده هزینه کمتری نسبت به تولیدکننگان خارج کشور می پردازد.

8) شعر و ترانه

9) تجهیزات آهنگسازی و صدابرداری

10) میکس و مستر

اگر همه مراحل تولید اثر موسیقی را با بالاترین کیفیت و هزینه انجام دهیم و در مورد میکس و مستر آن احمال و کوتاهی نماییم مطمئنا بخش بزرگی از کیفیت آهنگ را از دست خواهیم داد. میکس و مستر اثر شاید 30 تا 50 درصد از کیفیت خروجی و گوشنوازی و یکنواختی کار را شامل می شود و البته شاید تنها 15 تا 20 درصد از کل هزینه تولید را به خود اختصاص می دهد.

11) زمان مورد نیاز برای تولید اثر موسقی

اگر آهنگساز و تنظیم کننده در تنگنای زمانی گذاشته شود که مثلا کاری را در طی ده-پانزده روز تولید نماید مطمئنا تحت فشار قیمت بیشتری را به دلیل فورس ماجرا از شما مطالبه می نماید. میانگین زمان تولید اثر برای یک آهنگساز و تنظیم کننده حرفه ای می تواند از 2 الی 6 هفته (بسته به تعداد ترکهای موسیقی شما) در نظر گرفته شوند.

قیمت آهنگسازی و تنظیم

بهترین آهنگساز و تنظیم کننده را از کجا پیدا کنیم؟

حال با توجه به شناخت کلی و درک مقدماتی از تولید موسیقی این سوال مهمی است که با توجه به بودجه ای که برای آهنگسازی و تنظیم در نظر داریم، به چه کسی اعتماد کنیم و از کجا فهرستی از آهنگسازان و تنظیم کننده ها و نوازنده ها و سایر موزیسین ها را در اختیار داشته باشیم.

شما اگر مدتی در زمینه موسیقی و خوانندگی و ضبط در استودیو فعالیت نموده و تجربه داشته باشید احتمالا با برخی از آهنگسازان و موزیسین ها آشنا شده و آنها و کیفیت کارشان را می شناسید و رابطه کاری با آنها میزنید.

البته معمولا آهنگسازان حرفه ای تر دارای استودیو های ضبط هستند و اگر به استودیو ضبطی مراجعه نموده باشید آنها خود آهنگسازان و تنظیم کنندگان و نوازندگانی دارند که به شما معرفی نمایند.

انتظار می رود با توجه به جامعیت این سایت موسیقی و امکان تماس مستقیم بین کاربران و البته میزان استقبال و سفارشات موسیقی

به مرور زمان فهرست بالایی موزیسین ها را بهترین ها در هر زمینه ای تشکیل دهند

و نیازهای بسیاری از مخاطبان و متقاضیان و حتی موزیسین های عزیز با این وبسایت برطرف شوند.

نحوه سفارش آهنگسازی و تنظیم

بصورت آنلاین ما این امکان را برای شما قرار دادیم تا با مراجعه به این لینک بتوانید ثبت سفارش آهنگسازی و تنظیم کنید. شما پس از یافتن آهنگساز مورد نظر خود مبلغی حدود 30-40 درصد بعنوان پیش پرداخت می پردازید و تا انتهای کار سایر مبالغ را به تنظیم کننده خواهید پرداخت و تسویه می نمایید.

ولی موضوعی را که حتما باید به آن بعنوان یک متقاضی توجه داشته باشید این است که:

“خواه با ما و تیم موزیسین های حرفه ای ما کار می کنید، خواه با هر آهنگساز دیگری، پیش از هر چیز یک تصور و دیدگاه نسبت به نوع موسیقی که می خواهید، داشته باشید

و در مرحله بعد نمونه کارها و کیفیت و قیمت آهنگساز و تنظیم کننده خود را حتما مشاهده نموده و بسنجید”

قیمت آهنگسازی و تنظیم چند می شود

قیمت آهنگسازی و تنظیم در سال 1402 چند است؟

همه این مقدمات را گفتیم و اکنون با یاداوری مجدد این نکته که قیمت ها آهنگ ها می تواند متفاوت باشد، در زیر فهرستی از قیمت های موجود در بازار آهنگسازی اکنون اواخر سال 1402به شکل و حدود زیر می باشند:

نوع آهنگسازی و تنظیم (بسته کامل)

قیمت آهنگسازی و تنظیم

کاور کار پیش ساخته (بدون کرائوکی-اجرای مجدد)

از 6میلیون تومان

پاپ مارکتی

از 12میلیون تا 19میلیون تومان

پاپ غیرمارکتی

از 8میلیون تومان به بالا

قیمت نوازنده ساز واقعی ساعتی

از 3 میلیون تومان به بالا

هزینه ضبط خواننده در استودیو

از ساعتی 300هزارتومان به بالا

نرخ و شعر و ترانه

از 2 میلیون تومان به بالا

نکته1* منظور از بسته کامل یعنی شامل میکس و مستر و صدابرداری و تنظیم و تنظیم است.

نکته2* مشاوره اولیه برای آهنگسازی و تنظیم همه جا لازم و رایگان است.

نکته3* باز همچنین بنابر تغییر شرایط و نوسانات قیمت

از طریق شماره تماس: 09129324749 قیمت و تعرفه کارتان را استعلام بگیرید.

نکته4* قیمت سازها و نوازندگان انها متفاوت هستند.

نکته آخر* ما و تیم هنری ما فقط کار آهنگسازی و تنظیم و ضبط سبک پاپ را انجام می دهند

و سایر سبک ها مانند تولید موسیقی محلی و سنتی و راک خارج از حوزه فعالیت ما می باشد.

 

ارزانترین قیمت آهنگسازی و تنظیم

 

# آهنگسازی و تنظیم موسیقی در تهران
# آهنگسازی پاپ در تهران

راهنمایی جهت تولید و تنظیم موسیقی پاپ!

برای ایجاد یک سبک موسیقی پاپ به زبان فارسی، می‌توانید از الهام‌گرفتن از موضوعات مختلفی مانند: عشق، احساسات، زندگی روزمره و … استفاده کنید.

در زیر چند نکته و مراحل برای ایجاد یک قطعه موسیقی پاپ به زبان فارسی آورده شده‌اند:

  1. متن و مضمون:

    • انتخاب یک مضمون یا داستان جذاب برای متن اهمیت دارد. ممکن است در موسیقی پاپ به طور عموم احساسات شخصی، داستان عاشقانه یا مسائل اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

  2. ملودی:

    • ایجاد یک ملودی زیبا و شناخته‌شده مهم است. این ملودی باید با احساسات و مضمون متن هماهنگ باشد.

  3. تنظیمات موسیقی:

    • انتخاب سازها و تنظیمات موسیقی که با سبک پاپ سازگار هستند، مواردی مهم هستند.

  4. آهنگسازی:

    • ایجاد ترکیبی از آهنگسازی و تنظیمات موسیقی که جذابیت خاصی داشته باشد.

  5. وکال:

    • انتخاب یک خواننده با صدای مناسب و قابل ارتباط با مضمون موسیقی بسیار مهم است.

  6. تنظیمات تولید:

    • استفاده از تکنیک‌های ضبط و تنظیمات تولید موسیقی می‌تواند به کیفیت نهایی اثر کمک کند.

  7. تصویرسازی:

    • ایجاد یک تصویرسازی مناسب برای موسیقی شما می‌تواند تأثیر بزرگی در جلب توجه مخاطبان داشته باشد.

هر کدام از این مراحل نقش مهمی در ایجاد یک قطعه موسیقی پاپ دارند.

ایده‌های خلاقانه و انتخاب‌های هنری منحصربه‌فرد شما می‌تواند موجب شکل‌گیری یک اثر جذاب و مورد توجه شود.

 

 

مهم! برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید
[کل: 1 میانگین: 5]