موسیقی رقص الکترونیک ( EDM ) چیست؟ آشنایی کامل با سبک EDM Dance
5 (1)

موسیقی رقص الکترونیک ( EDM ) چیست

موسیقی رقص الکترونیک ( EDM ) چیست؟ آشنایی کامل با سبک EDM Dance

Electronic dance music (EDM) > که گوش کردن به آن امروزه بازخوانی و یاداوری نوعی سبک ریتمیک ژانر ترنس (Trance) است،

آشنایی با موسیقی EDM

به عنوان موسیقی رقص ، موسیقی باشگاهی ، یا به سادگی dance شناخته می شود ، طیف گسترده ای از ژانرهای موسیقی الکترونیکی ضربی است که عمدتاً برای کلوپ های شبانه ، ریوها و فستیوال ها ساخته شده است . عموماً برای پخش توسط دی‌جی‌هایی تولید می‌شود که انتخاب‌های یکپارچه‌ای از آهنگ‌ها را ایجاد می‌کنند که به آن میکس دی‌جی می‌گویند و با جابجایی از یک ضبط به ضبط دیگر. تولیدکنندگان EDM نیز موسیقی خود را به صورت زنده در یک کنسرت یا جشنواره اجرا می‌کنند که گاهی اوقات (PA (live public address, or live personal appearance زنده نامیده می‌شود .

در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990، به دنبال ظهور رادیو، رادیو دزدان دریایی ، PartyCrews ، جشنواره های زیرزمینی و افزایش علاقه به فرهنگ باشگاهی ، EDM به محبوبیت اصلی در اروپا دست یافت. با این حال، در ایالات متحده، پذیرش فرهنگ ریا در خارج از صحنه های منطقه ای در شهر نیویورک، فلوریدا، غرب میانه و کالیفرنیا عمومیت نداشت. اگرچه موسیقی الکترو House الکترو و شیکاگو هم در اروپا و هم در ایالات متحده تأثیرگذار بودند، رسانه های جریان اصلی و صنعت ضبط آشکارا با آن مخالفت کردند. همچنین یک ارتباط درک شده بین EDM و فرهنگ دارویی وجود داردکه باعث شد دولت ها در سطوح ایالتی و شهری قوانین و سیاست هایی را وضع کنند که هدف از آن متوقف کردن گسترش فرهنگ پرشور است.

*(House music) هم یک نوع سبک ریتمیک ترنس است با مترونوم 4/4 حدود  115 تا 130 ضربه در دقیقه*

درباره سبک موسیقی EDM

متعاقباً، در هزاره جدید، محبوبیت EDM در سطح جهانی، به ویژه در ایالات متحده و استرالیا افزایش یافت. در اوایل دهه 2010، اصطلاح “موسیقی رقص الکترونیک” و اصطلاح اولیه “EDM” توسط صنعت موسیقی و مطبوعات موسیقی آمریکا در تلاش برای تغییر نام فرهنگ ریو آمریکایی مطرح شد. به نوعی این سبک از موسیقی که امروزه بسیار معروف گشته است در 40 سال گذشته تکامل یافته مجموعه ترکیب و زیرمجموعه ای از سطوح هاوس ، تکنو ، رقص پاپ و غیره را در یک ژانر جامع ( EDM ) ، جمع و مطرح می نماید.

مهم! برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید
[کل: 1 میانگین: 5]